Internetowy gigant Google nie będzie mógł w Europie używać swojej marki "GMail". Unijne Biuro ds. Harmonizacji na Rynku Wewnętrznym uznało bowiem, iż nazwa Gmail za bardzo przypomina nazwę niemieckiej firmy G-mail.
G-mail jest niemieckim serwisem, który oferuje nie tylko adresy poczty internetowej w domenie gmail.de, ale także inne usługi, jak na przykład możliwość przesłania do firmy dokumentów w postaci elektronicznej, po czym są one tam drukowane i wysyłane na podany adres lokalny.
Do tej pory właścicielowi niemieckiej firmy – Danielowi Gierschowi – udało się wygrać sprawę w niemieckim sądzie, co spowodowało, że użytkownicy z Niemiec nie mogą utworzyć skrzynki pocztowej w domenie gmail.com (zamiast tego Google udostępnia im domenę googlemail.com). Jak widać udało mu się również wygrać sprawę w biurze zajmującym się znakami towarowymi na terenie Unii Europejskiej. Kilka dni temu Office for Harmonization in the Internal Market ogłosiło pozytywny dla Gierscha wyrok.
Google może jeszcze wnieść apelację, lecz najprawdopodobniej nie przyniesie to zmiany wyroku. Giersch twierdzi, że internetowy gigant proponował mu 250 tysięcy dolarów za sporną markę, lecz nie było to satysfakcjonujące i Gmail będzie w Europie musiał się nazywać Google Mail.
Warto dodać, że już w 2005 roku Google było zmuszone także zmienić nazwę swojego serwisu pocztowego w Wielkiej Brytanii – po sporach z firmą Independent II Research.
Źródło: PC World