Jak przypomniał Moridin już za 4 dni światło dzienne ujrzy finalna wersja StarCraft II.
Stali czytelnicy wiedzą, że pisałem o nowej wersji StarCrafta już w maju 2007 roku.
W 2009 roku mało kto wierzył, że Blizard wywiąże się ze swojej obietnicy. Wszystkie zmieniło się w lutym tego roku, gdy ogłoszono beta testy.
Zmiany w porównaniu z częścią pierwszą
Za Wikipedią StarCraft II:
StarCraft II będzie zawierał porównywalną liczbę jednostek dla każdej ze stron jak pierwsza gra, z których część zostanie przeniesiona z oryginalnej gry (jak np. Marine (Terran), Zergling (Zerg), Zealot (Protoss)).
Niektóre powracające jednostki dostaną nowe zdolności (np. Zergling może ewoluować do nowej jednostki: Baneling, Marine otrzymał tarczę (w tradycyjnym znaczeniu tego słowa, nie podobną do tarczy Protossów), Zealot otrzymał umiejętność Charge).
Ponadto niektóre jednostki mają możliwość przemieszczania się między poziomami znajdującymi się na różnej wysokości, inne muszą szukać drogi naokoło, co stwarza nowe możliwości taktyczne. Protossi za pomocą Warp Gate’ów mogą teleportować jednostki na dowolne miejsce będące zasilane przez Pylony lub nową jednostkę Phase Prism.
W chwili obecnej Blizzard ustalił limit jednostek na 200, może on ulec lekkiemu zwiększeniu.
Odstrasza tylko proponowana cena: 199 zł (w Empiku za 189,90 zł).